فیلم هایی که برنامه نویسان باید ببینند

فیلم هایی که برنامه نویسان باید ببینند

246
۲ سال پیش
0

سلام بچه ها.

نمیدونم شما هم اینطوری هستید یا نه ولی من خیلی دوست دارم فیلم های واقعی و توی مایه های تکنولوژی ببینم.

مخصوصا اینکه توی فیلم برنامه نویس نقش داشته باشه که دیگه واقعا جای دیدن داره چون دیدن زندگی برنامه نویسای دیگه خیلی جذاب هستش.

خوب من چند تا اسم فیلم رو میگم که ببینید و حالشو ببرید:

 

شبکه اجتماعی (The Social Network)

این فیلم که سرگذشت مارک زاکربرگ و راه‌اندازی شبکه اجتماعی فیس‌بوک را به روایت در می‌آورد در سال ۲۰۱۰ توسط کارگردان بسیار شناخته‌شده آمریکایی دیوید فینچر ساخته شده است.

 

بازی تقلید (The Imitation Game)

این فیلم داستان زندگی آلن تورینگ را روایت می‌کند، دانشمند افسانه‌ای بریتانیایی که از پیشگامان علوم کامپیوتر و رمزنگاری محسوب می‌شود. بازی تقلید در سال ۲۰۱۴ با بازی زیبای بندیکت کامبربچ ساخته شده و نمره ۸ در IMDB و امتیاز ۹۰ در Rotten Tomatoes را برای خود ثبت کرده است.

 

غارتگران دره سیلیکون (Pirates of Silicon Valley)

فیلمی درباره رقابت بیل گیتس و استیو جابز و تاثیر آن بر رشد کامپیوترهای شخصی است که در سال ۱۹۹۹ ساخته شده است. فیلم دیگر، فیلم جابز (Jobs) ساخته سال ۲۰۱۳ و با بازی اشتون کوچر است که داستان زندگی استیو جابز را روایت می‌کند.

 

پسر خود اینترنت (The Internet's Own Boy)

فیلمی زیبا درباره زندگی آرون سوارتز، هکتیویست افسانه‌ای آمریکایی است که جدا از کنشگری اجتماعی به خاطر هم بنیان‌گذاری Reddit، توسعه RSS و نقش‌آفرینی در ایجاد Creative Commons نیز شهرت به سزایی در جامعه IT دارد. این فیلم مستند در سال ۲۰۱۴ ساخته شده و نمره ۸.۱ توسط کاربران در IMDB و امتیاز ۹۳ توسط منتقدان در Rotten Tomatoes حکایت از موفقیت آن دارد.

 

داستان هکتیویست‌ها (We Are Legion: The Story of the Hacktivists)

فیلمی درباره گروه هکری معروف انانیموس است و باورها و شیوه کاری این گروه را به تصویر می‌کشد. این مستند ساخته سال ۲۰۱۲ است و نمره ۷.۳ در IMDB و امتیاز ۷۳ در Rotten Tomatoes را از آن خود کرده است.

 

پایریت بی به دور از کیبورد (The Pirate Bay Away From Keyboard)

فیلم مستندی درباره یکی از نخستین و تاثیرگذارترین وبسایت‌های تورنت در جهان یعنی پایرت‌بی و بنیان‌گذاران آن است. این فیلم در سال ۲۰۱۳ ساخته شده و نمره ۷.۵ را در IMDB کسب کرده است.

 

ماتریکس (The Matrix)

یک سه‌گانه بسیار دیدنی و اثرگذار که توسط واچوفسکی‌ها ساخته شده است و کیانو ریوز در نقش اول آن ظاهر می‌شود. این فیلم از ایده‌های فلسفی و صحنه‌های اکشن در دل روایت علمی-تخیلی خود بهره می‌گیرد، داستان جنگ انسان‌ها و ماشین‌ها در آینده‌ای دور را به تصویر می‌کشد. نمره IMDB ماتریکس ۸.۷ است و امتیاز ۸۸ را در Rotten Tomatoes از آن خود کرده است.
 

او (Her)

یک فیلم رمانتیک علمی-تخیلی است که داستان رابطه عاطفی مردی با دستیار شخصی هوشمند خود در آینده‌ای نزدیک را به تصویر می‌کشد. این فیلم در سال ۲۰۱۳ به کارگردانی اسپایک جونز، کارگردان شناخته‌شده آمریکایی و با بازی خواکین فینیکس ساخته شده است و نمره 8 توسط کاربران در IMDB و امتیاز 94 را در Rotten Tomatoes از منتقدان دریافت کرده است.
 

فراماشین (Ex Machina)

یک فیلم مهیج روان‌شناسانه که با حضور یک توسعه‌دهنده در خانه مدیرعامل شرکت برای آزمایش روی محصول آتی این شرکت شروع می‌شود. محصولی که به زودی مشخص می‌شود یک روبات هوشمند است؛ هوشمندتر از آنچه که قرار بوده باشد. فیلم در سال ۲۰۱۴ ساخته شده، نمره IMDB آن ۷.۷ و امتیاز Rotten Tomatoes هم ۹۲ است.

 

آقای ربات (Mr. Robot)

این سریال درباره هکری به نام الیوت آلدرسون است که از اختلال اضطراب اجتماعی رنج می‌برد و به دنبال آن است که با همکاری یک گروه هکتیویست، نظام سرمایه‌داری را سرنگون کند. تا به امروز ۳ فصل از این سریال ساخته شده و روند ساخت فصل‌های آینده آن هنوز ادامه دارد.
 

بایست و آتیش بگیر (Halt and Catch Fire)

این سریال درام ماجرای چند خوره تکنولوژی در اواخر دهه ۸۰ میلادی است که بر روی حوزه‌های نوظهور و انقلابی همچون کامپیوترهای خانگی، وب و موتورهای جستجو کار می‌کنند. این سریال مجموعاً در قالب ۴ فصل بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ منتشر شده است.

برچسب ها :
  • برنامه نویس
  • فیلم
نظر خود را بنویسید...